stitchbitch.blogg.se

dags att sätta igång!

Publicerad 2014-12-01 20:40:00 i Allmänt,

 
 
 
Så, dags att skriva ett inlägg nu. Just denna blogg kom till i all hast som en reaktion på den KAL som dödergök (http://dodergok.blogspot.se) ska hålla i samarbete med sticka mera (http://stickameraskoftkal.blogspot.se/). (får försöka få till länkningarna snyggare när jag får mer tid och inte skriver från mobilen så ursäkta för det!). Är jättespännande initiativ för en som gärna vill men inte törs pga okunskap.
 
Med två små barn som varit konstant sjuka och suttit som plåster på mig den senaste tiden har tiden inte funnits att hänga med i KALen men tänker att jag iallafall måste försöka sätta igång projektet för att inte hamna för långt efter. Det finns inte någon bild på min skiss (den är fortfarande i huvudet) men jag tänker mig en ganska neutral tröja i lite lösare passform i kampes tvåtrådiga garn i grått. Eventuellt en annan gråton på muddar och halsringning.
 
sitter nu och ska börja med min provlapp men har redan stött på problem vid val av stickor. Eftersom jag tänkt sticka tröjan på rundstickor är min första tanke att även göra provlappen på rundstickor för att få rätt stickfasthet (vet att jag stickar aviga maskor mycket lösare) men ska man steeka provlappen då eftersom den annars blir rundstickad, eller hur ska man tänka? Kan ju tillägga att jag inte är någon erfaren stickare så tar tacksamt emot tips och råd:)

förhoppningsvis finns det snart något att visa upp:) till dess, sticka och må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela